Team LottoNL-Jumbo verlengt de samenwerking met Pioneer

Ook in 2017 rijden de renners van Team LottoNL-Jumbo met de powermeter van Pioneer. De renners gebruiken niet alleen de powermeters en fietscomputers van het veelzijdige bedrijf, ook staat Pioneer in nauw contact met trainers en renners om hun producten te verbeteren.

Pioneer wordt gezien als één van de beste powermeters op de markt. Het is dan ook niet voor niets dat Team LottoNL-Jumbo de keuze maakt voor Pioneer. High Performance manager Mathieu Heijboer roemt de veelzijdigheid van het revolutionaire product. “De Pioneer powermeter geeft meer informatie dan alleen het vermogen, snelheid en cadans. De trap-efficiëntie, krachtverdeling en disbalans worden allemaal geregistreerd.” Heijboer is vooral blij met de analysemogelijkheden. “Alle gegevens worden op een heldere manier inzichtelijk gemaakt in het computerprogramma Cyclosphere. Daarnaast wordt alles draadloos geüpload naar onze server. Dit zorgt ervoor dat alle trainers alle data overal ter wereld onmiddellijk kunnen bekijken."

Mooie geschiedenis

Roel Schoondermark, de Europese Cycle Business Manager van Pioneer, noemt het een logische stap om de samenwerking door te zetten. “We hebben een mooie geschiedenis opgebouwd en het team heeft ons merk en product de nodige ondersteuning gegeven. Een powermeter is niet meer weg te denken bij professionele atleten. Doordat de Pioneer HD aan beide kanten het vermogen meet kunnen renners hun trap-efficiëntie perfect meten. Dit zorgt ervoor dat renners zoals Gesink en Kruijswijk en hun teamgenoten zichzelf optimaal kunnen verbeteren.

Robert Gesink

robert-geesink-pioneer-2017

Robert Gesink is een van de renners die vanaf het begin al enthousiast is over de Pioneer powermeter. Gesink geeft aan dat het meten van trap-efficiëntie een handige eigenschap is. “Je kan per been, links en rechts, meten hoeveel vermogen je levert tijdens verschillende momenten van de trapbeweging. Hierdoor kan je mogelijke disbalans in een vroeg stadium ontdekken en blessures door overbelasting en inefficiëntie voorkomen. Door je houding aan te passen kun je efficiënter gaan trappen en dat resulteert simpelweg in meer vermogen.

Betrouwbaar en makkelijk in onderhoud

Gesink is blij dat het systeem betrouwbaar is en makkelijk in onderhoud. “Bij een powermeter is het belangrijk dat de batterijen makkelijk te vervangen zijn. Zeker voor de trainingsfietsen die niet elke dag door een mecanicien worden gecontroleerd is dat ideaal. Zodra ik op mijn fiets stap zie ik of de batterijen nog vol zijn en mochten ze verwisseld moeten worden is dat in een paar minuten gedaan.”

Niet voor publicatie

Voor beeldmateriaal en info: www.teamlottojumbo.com/Team-LottoNL-Jumbo/Pers

Team LottoNL-Jumbo

Team LottoNL-Jumbo is een oer-Hollands professioneel topsportteam dat 365 dagen per jaar zichtbaar is en op het hoogste niveau presteert. Het is een nieuw organisatiemodel in de Nederlandse topsport. Een model dat draait om kennis delen, kruisbestuivingen en krachten bundelen. Niet alleen op commercieel en communicatief gebied, maar ook op sportief gebied. Team LottoNL-Jumbo heeft ‘Nederlands trots’ als belangrijke kernwaarde. Hiermee willen we een nieuwe generatie sporters en fans inspireren. Management, coaches en atleten delen kennis, werken samen en drijven elkaar sportief naar grotere hoogten met als doel: Samen winnen! www.teamlottojumbo.nl